tisdag 26 maj 2009

Cirkus på besök

Mittemot oss har vi en äng. På kvällarna spelar några någon kasta pinn-tävling. Vissa rastar sina hundar där. Ibland spelar pojkarna fotboll på ängen. Ja, stort sätt så gör alla något på den ängen. Åka pulka gör man på vintern och grillar på sommar´n. Vår äng är bra. Men något som jag aldrig trodde jag skulle få se var en cirkus ! På ängen !

Först såg jag en husvagn hade parkerat där... tänkte ok. Ängen är väl fin och så men precis under där han hade parkerat sin husvagn gick tågvagnen över en bro. Men där satt han och läste en bok. Strax efter kom en vit waggon. (?) Jaja. Ju fler desto roligare. Men sen ni. Kom där in körandes cirkus lastbilar ! Fullt av dom. Var ju jätte spännande. På den här ängen där alla brukar vara och göra sitt hade nu en cirkus ockuperat ängen. Nästa dag så var det full rulle. Kameler fanns där och rosa och blå sockervad böjds samt säkert någon föreställning inne i det stora tältet. Jätte kul.

Smög fotade dom inne med min farsas kamra NIKON D80. Till vänster hade dom kamel ridning. Det här bara början av ängen. Längre till höger stod det stora tältet. Ängen. Stora ängen.

Man tror man har upplevt allt. Långt ifrån kan jag säga... här om dagen såg jag en massa luftballonger med. Det är "typiskt" Sthlm för mig. Luftballonger. : ) Och Grönalund. Luftballonger och Grönalund, det är Sthlm.


Sån hära fina kvällar kan man ibland få se. Var på vintern nära till våren när den här bilden togs. Älskar när himlen blir så rosa... fotade även luftballongen nu när det är sommar. Har kommit på att fota är fan kul, när man har en bra kamra. : ) Men fan vad dom tar plats. Ett foto kan ta upp till 1,8 MB. :S Ska installera photoshop. Nu när man har plats till det. ^^ Uppskattar verkligen en tyst, snabb, snygg, enkel, smart dator.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar