torsdag 4 juni 2009

Fimtips ! Disturbia

Disturbia - Thriller
Tageline : Every killer lives next door to someone
Handling : Kale mister sin far i en hemsk bilolycka och blev djupt deprimerad. En dag i skolan provocerade hans spanska lärare honom och Kale smällde honom. Som straff fick han husarrest i 3 månader... Kale försökte underhålla sig så gott det gick men när polisen stängde av alla hans nerladdnings konton och även hans Wii så fanns bara hans tvn kvar, vilket hans mamma klippte av sladden till...

Så, spionera på sina grannar kanske var en kul grej ? Samtidigt gick det överallt på nyheter om kvinnor som försvann mystiskt spårlöst. Snabbt tar Kale upp spåren på sin granne. (som han hade bra koll på) Kale och hans vänner började spionera på hans granne som snabbt märkte av det... skulle Kales granne lämna dom ifred ? Inbillar Kale sig bara på bris på för lite att göra ? Bor Kale brevid en hemsk seriemördare ??

- 4½ hjärtan av 5

Summering : Hemskt bra film ! Rolig, skrämmande, romantisk, rolig, dyster och ja, sa jag rolig ? ^^ Sån här blandning av en film är alldeles utmärkt. Blir inte för allvarligt, men ändå får man en insyn på verkligheten att allting är inte en dans på rosor ibland... inget är direkt förutsägbart med filmen. Först tänkte man ja, men det är han. Sen men nej, det kan inte vara han. Filmen slutade med en liten twist kan man säga. : ) Ett måste för alla filmälskare. Kale spelades av Shia LaBeouf (Transformers). Han är ett geni. Jag älskar hans stil och hans sätt. : ) Riktigt skön kille. Han var extremt duktig i den här filmen. Även Carrie-Anne Moss var med som spelade hans mamma. Rätt coolt. : ) Carrie-Anne Moss spelade Trinity i The Matrix.

Shia har även varit med i :
I, Robot
Constantine
Charlies änglar - Utan hämningar
Indiana Jones och Kristalldödskallens rike


För att nämna några. Jag har sett alla utom Indiana Jones. Men ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg någon av hans roller i filmerna... : / kanske för att han blev mest känd i Transformers där han fick vara en av huvudpersonen. Kommer säkert känna igen honom om jag såg på filmerna igen, vilket är bud på för fan vad nyfiken jag blev. :p Megan Fox slog ju också igenom i Transformers. God Bless Transformers ! Nu ska jag se på Holes.

/ Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar