söndag 22 februari 2009

Den dagen den sorgen...

Äntligen ! Första dagen på länge som man har fått sovit ut,
helt... Iom mina båda parents går hemma så får man inte så
mycket sömn för dom båda är riktiga morgon personer... går
upp runt 7 på morgonen ! finns vissa dagar då man går och lägger
sig vid den tiden men inser ganska snabbt att det är inte lönt att
försöka somna för dom två tupparna kommer ändå bara gala till
the break of dawn...

Men idag, har mina böner blivit hörda... efter man är helt utvilad
har man mer energi i kroppen... iaf jag har det... så var riktigt sugen
på att dra in till stan... mm, så tittar man ut och vad ser man ? snö !
Oändligt med snö.

Alla önskar sig en snabb vår men nej... bara för att jävlas så skickar
någon ner 10 ton snö... ok om det bara är februari.... kom ihåg för
ungefär 10 år sedan då det var runt 35 grader redan i maj ! ^^

Åh, vad jag saknar den tiden, lite... första lyckan, första sorgen.
Men det var nog den bästa tiden i mitt liv iaf... och jag önskar att
jag kunde få åka tillbaka och uppleva allt igen... om jag fick en enda
önskan... en fallen stjärna i min hand, då skulle jag ha gjort allt annorlunda
för 10 år sedan. Kanske hade mitt liv varit bättre? Kanske hade jag
fortfarande haft en viss person kvar vid min sida...

Var det bättre förr ? Var allt enklare ? Eller var det svårare ?
Var man för ung för att förstå ? Inse sina misstag som man
gör idag... Ångest and regrets... Det är blandade känslor !
Jag är ändå glad att han har det bättre nu men är samtidigt
ledsen för att jag lät han gå...

Åh, detta leder ingen vart... iaf så kanske Louise kommer upp
till sthlm ist om två veckor... hon är knepig och jag vet inte riktigt
var jag har henne... men så är det !

Får se om man får den där jävla sjukanmälan blanketten
i morgon... fattar inte varför dom måste göra allt så invecklat
för... jo jag förstår, men varför måste dom göra det så komplicerat...

För ungefär tre månader sedan sa min handledare att jag skulle få
i mitt aktivitetsstöd, 4000 kr... under dom tre månaderna har jag
inte ens sett rökan av dom 4000 spännen... har fått 3000 kr... det
är rätt stor skilnad att skippa en 1000 lapp... orkar inte gnälla om
det heller... tycker bara det är konstigt... men hon är skum med.

Alltid lika skönt att skriva av sig... har insett att det inte har blivit
så många "glada" inlägg.. men så ser min tillvaro ut... inte så mycket
glädje i den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar