onsdag 4 februari 2009

Djurplågeri

Jag mår så illa och blir så jävla ledsen när jag ser
hur dom behandlar jäsen och alla andra birds där ute....
hur fan kan man sitta och dra av fåglarnas dun ?! hör dom
inte hur fåglarna skriker ? känner dom ingenting ?! jag vill
bara gå fram till dom och ge dom en sån jävel på käften...
rycka om dom, förstår ni inte vad ni gör ??

det är hemskt så jävla hemskt..... såg en dokumentär om
små sälungar.... hur dom flår små sälungar, levande... eller
hur dom klubbar ihjäl dom, skär upp deras bukar för att sen
låta dom förblöda

för vadå... jo, för vi ska gå omkring med deras päls runt
halsen.... det är äckligt och vidrigt !

visst kan folk gå omkring med päls på sig... men jag förstår
mig inte på dom som gör... vad är det som är så fint med det ?
det finns bomull om dom vill ha något fluffigt som värmer en
men lämna djuren ifred... deras liv är mycket mer värdefullare
än att få värma någons hals eller huvud

vi är inte täckta med tjock varm päls för att vi klarar av
kylan... och om det är pågrund av mode man bär päls
så tycker jag det bara är tragiskt, faktiskt... det går för
långt att döda djur för ingenting, pågrund av något ytligt...

jag vill inte att djur ska lida eller försvinna pågrund av vår dumhet,
på grund av vår besatthet av pengar, pågrund av vår egoism...

jag tycker bara det är hemskt hur man kan göra så mot djur...
djur är liv, precis som vi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar