söndag 22 februari 2009

Truth is stranger than fiction

Träden är helt klädda i snö nu ist för löv. Det ser faktiskt rätt
fint ut med den mörk, svart, röda himlen i bakgrunden... Klart
det skulle sluta snöa på kvällen. Då man inte alls har lust att göra
något mer än att krypa ned under sitt täcke och dra i gång någon
halv kass film...

min lilla hårtuss ligger redan och sover här brevid mig...
tänk så mycket en klapp på huvudet kan göra för min lilla kisse.
Hon börjar genast spinna och puttar så där lite med huvudet för
att tipsa en om att hon vill man ska klappa bakom örat med.

Hon är så rolig för hon lägger sig inte ner förens jag har lagt
mig ner. Precis som, är det ok ? Morsan säger att hon har
gått upp i vikt... Hårtussen och jag säger att det är vinter päls.

Hittade lite godis... två nappar. Men ja ! Det duger inte... jag
vill ha mer... ! Alltid mer, mer, mer... Ska jag tvinga min farsman
att köra mig till ica eller ska jag ta mig i kragen och gå själv den
halv km som det är...

Jag vill ha sommar ! Hör ni ? Trött på det här. Ska ut och göra en
snöängel ute på gården... Alla ska se min snöängel imorgon..

Usch efter jag hade kommit ut ur duschen fick jag sån yrsel... :S
Kändes som jag skulle svimma... vet inte om jag hade varit inne
i den asvarma duschen för länge... för ätit har jag så det kan ju inte
bero på lågt blodsocker...

Började tänka på en viss person igen... när jag väl börjar
så kan jag inte sluta... hur han, han var alltid så... Speciell.
Börjar tvivla att jag någonsin kommer träffa någon som
honom igen...

Han gick vidare så snabbt. Gifte sig och skaffade barn.
Inte ens jag har kommit så långt... hell no, jag har inte ens
haft en stadig pojkvän sen flera år tillbaka... Bara en massa
ostabila människor som velar fram och tillbaka eller lever
by sitt motto : Gräset är alltid grönare på andra sidan.

Ibland känns det som jag inte har en jävla aning om vad jag gör...
Jag vet inte vad jag vill göra med livet. Jag vet faktiskt inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar