lördag 21 februari 2009

Gammal kärlek rostar aldrig

Det är svårt det här med att höra av sig till sitt ex...
ska man eller ska man inte ? Även fast det finns vissa
dagar då man mår skit, behöver lite ömhet och bekräftelse
så ska man nog definitivt inte höra av sig till sitt ex... det sårar
nog bara dig själv och ditt ex... man orkar ju inte till slut...

En person som jag tyckte väldigt mycket om i sommras hörde
av sig igår trots att jag sa klart och tydligt innan vi skildes att
jag inte ville han skulle höra av sig, någonsin igen... vi skildes
kanske inte åt som bästa vänner... men jag orkar inte mer personer
som inte vet vad dom vill. Iaf skickade han sms igår om att
han saknade mig och bla bla bla...

Jag orkar inte att alltid behöva finnas där och plocka upp bitarna
efter ett brustet hjärta... plus jag känner inget för honom längre...
absolut ingenting ! så varför ska jag tycka synd om honom ?

Varför ska jag tycka synd om någon i huvudtaget ? Alla verkar
förvänta sig något av mig nu för tiden... förlåtelse, förståelse,
en andra chans... nej F.U säger jag bara... inga fler chanser,
tänker inte godkänna fler ursäkter och den dagen ni förstår
mig den dagen förstår jag på mig er... sluta tyck synd om er
själva och stå för vad ni gör ist. Tror aldrig jag har hört ett
ärligt svar... " Jo men nu blev det så för att... " nej ist hör
man en massa bortförklaringar, försöker skylla allt på mig,
för något ni har gjort, era egna fucking fel !

Jag gillar folk som ger raka spår, gör inget komplicerat,
vet när man har gjort fel eller rätt... slippa höra det här
" men det var inte mitt fel ! det var pågrund av honom
eller henes fel ! " oh zip it... seriöst. Nej, jag är duktigt
trött på alla just nu...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar