söndag 17 maj 2009

Alexander Rybak "Fairytale"

Sicken dag... först stack jag till Peace & Love saken i medborgarhuset... så fort jag gick in där så gick jag lika snabbt ut igen... litet pytteställe med bara en massa gamlingar... så 120 spänn åt helvete... :p

Men träffade en polare ist. Gick en lång promenad sen blev vi hungriga. Eller han blev men ville inte äta ensam så han bjöd på middag... gav bort halva min tallrik till honom dock. ^^ I bakgrunden hade dom igång ESC2009. Kom i mitten av finalen typ. Vi satt först och dissade hela grejen. Jag har aldrig gillat ESC och har aldrig följt en hel sån... haha när han som pratade sa : 8 poäng till Sverige ! Med dom kanske vi går om Norge... sen visades poängen då sa han med riktig seriös röst "nej"

Haha dom var smått roliga med deras sarkastiska skämt... :p jämnfört med alla andras låtar från alla andra länder så bleknade ju Sveriges låt, rejält ! Alla pambiga låtar, färgglada kläder. Jag förstår inte varför Sverige inte kan släppa lös lika mycket. Tänkte lika dant med Norge. Bara oh no inte en Finsk vinnarlåt igen... ja, så vann då ju Norge rätt så överlägset.... ^^ och så började han spela låten, Alexander. Jag svär. Redan vid första stråfijol tonen så föll jag... det var tappade gaffeln med mat och hakan... det var en riktig fairytale låt. Sen att han var riktigt söt med. : ) Trodde först det var någon riktig norsk nationalsång dom skulle spela eller folkmusik... han kanske sjunger lite gungit men det är väl hela charmen med. Älskar musiken som låter lite som cirkusmusik. Och det menar jag den här sorliga, hopplösa, hjärtslitande tonerna. Musiken när han sjunger verserna.

En riktigt bra låt. Som jag kommer spela sönder nu i dom här närmaste dagarna. Sen kommer man inte orka höra den mer. Alexander tror ju verkligen på vad han sjunger med. Den känslan känner ju alla andra med. Han ser ut och ha så mycket skoj på scenen med... riktig fin karisma. Nu ska jag dansa till låten. Kommer säkert en massa eurodance covers på den här låten med, ska ni se... :p Och så kommer dom spela in låten på en cd-skiva som dom har gjort om hans röst jätte mycket och tagit väck hela magin.

Snipp, snapp, slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar