lördag 30 maj 2009

The Illusionisten

Filmen är verkligen fin. Och jag älskar Edward Norton. : ) Han har sån attityd som lyser igenom eh tv-skärmen. Angelina Jolie har samma dragningskraft om inte starkare. Man verkligen fokuserar sig på henne. Inte bara för att hon är snygg, utan hon är skit duktig skådespelare. Fler duktiga skådespelare är Morgan Freeman. Om han skulle hålla ett föredrag så hade jag lyssnat på varenda ord han hade att säga. Just för han har den egenskapen.

Jag vet inte. Men jag gillar en viss sorts attityd hos skådespelare. Nikolas Cage och Johnny Deep är två av mina favoritskådespelare. Båda är utflippade, båda kan vara seriösa, Nikolas Cage skulle jag lätt vilja gå ut och supa med en kväll. :p Medans med Johnny Deep hade han gärna fått läsa en bok högt för min eller spela en trudelutt på pianot, ta en cigg och snacka en massa skit. Men dom har den här djupa attityden. Det är väl det mina 5 bästa skådespelare har gemensamt. Dom alla är galna, så jävla smarta, duktiga, har en dragningskraft som få har.

Tillbaka till The Illusionisten så är filmen så jävla bra förutom Jessica Biel. Jag tycker hon är så överskattad. Hon är ingen duktig skådespelare nånstans. Hon passar bra i såna serier som Seven heaven. Hon förstör nästan hela filmen. Hon har inte den här mystiska känslan som The Illusionisten har. Hade kunnat tänka mig Claire Forlani ist eller Jennifer Aniston faktiskt. :p Dom är mer erfarna och har den personligheten. Nej, Jessica Biel är ingen bra skådespelare ! Ser hon ut att höra hemme i filmen ? Nä.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar