söndag 10 maj 2009

Girugamesh

Ja, gott folk. Då har man gjort lite nytta i dag. Först vaknade man runt halv 6 för att börja göra sig i ordning. Träffade Louise, Carro och en till, sen träffade vi mormor. Efter stack Louise och c:o tillbaks till skåne.

När jag kom hem igen tänkte jag gå och lägga mig efter bara 4 timmars sömn i natt... men så visste jag att det j-rock bandet Girugamesh skulle ha en signing-session idag innan dom skulle uppträda ikväll... tänkte om jag inte sticker ditt så lär jag ångra mig sen... och jag är glad att jag stack ditt. : )

Sorligt nog så kunde jag inte köpa deras cd-skiva (tacka vet jag youtube... xD ) men hade en annteckningsbok med mig... som tur var så var det par tjejer med som ville att dom skulle signera deras väskor and stöff så vi fick en alldeles egen liten kö och blev insläppta efter alla andra. Ärligt, så var det lite pirrigt. ^^

Sen när man kom in så satt dom där. Dom sa inte så mycket, verkade rätt blyga men fett trevliga. Efter dom hade signerat så sa dom : thank you. Översättning "tack för du ger oss din annteckningsbok så vi kan skriva på ett fult papper." (obs annteckningsbok = black-emo bok. Där jag mest kladdar ner allt möjligt när jag inte har något och göra. Dom fick ett tomt ark att skriva på. Tacka inte för sjutton...)

Det är väl jag som ska tacka för helvete ! Vilket jag gjorde. ^^ Sa : arigato. Hoppas dom inte hörde det... jag ville inte gå... hade blivit utkastad annars och blivit anklagad för att vara en groupie...

Efter den här upplevelsen så vill jag verkligen till Metal Town. Jag har aldrig nånsin varit på en sån stor musik festival innan. Jag har aldrig fått uppleva den här känslan som när man ser sitt favorit band uppträda live... adrenalinet som rusar genom en och hjärtat som dunkar i 180... få stå och skrika/sjunga med. Innan jag dör så vill jag iaf uppleva det en gång...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar