onsdag 20 maj 2009

Night terror. Parasomnia disorder. Nattskräck.

Drömmar. Att drömma är ju kul... har haft 4 riktiga mardrömmar där jag har vaknat upp av att jag skrek eller vaknade upp i chock...

I den första drömmen, drömde jag om insekter som anföll. Dom var överallt och kröp på en... :S jag är i annars inte så livrädd för insekter men i drömmar är jag tydligen. Den andra drömmen drömde jag om en clown. Fruktansvärt... var blod överallt han typ åt nånting... när jag försökte titta lite närmare så tittade han upp med blod runt hela munnen och anföll mig. Där vaknade jag, med skriket i halsen. Tredje drömmen var jag och en massa andra vilsna i ett jätte stort slott typ. Sprang runt där. Blev jagad av nånting. (Att bli jagad är tydligen en väldigt vanlig (mar)dröm...) iaf så blev jag anfallen igen. Vaknade upp som hon i Medium. :p

Men inatt drömde jag nog något väldigt konstigt... kom ihåg att jag var med en vän. Och jag ville att hon skulle flytta på en jätte stor kran, runt ett varv så den kom närmre skolan. Helt plötsligt hade jag ett föredrag framför en klass. En docka hängde ner från taket och efter allt var slut så sprutade det konfetti över hela klassrummet. I korridoren blev jag frågad om jag ville göra en kort intervju till skolans tidning. Vi satte oss ner i en matsal och han som intervjuade mig frågade en massa saker. Helt plötsligt frågade han mig om mina föräldrar hade dött för 15 år sedan. Jag blev helt paff och undrade hur han kunde veta det ? "Det här är en skola. Vi vet allt.

Efter det sa han något om att mamma var Jane och pappa ylade som Tarzan. :p Sen frågade han "vill du träffa din pappa 5 år senare ?" Och så började han förändrats i hela ansiktet. Ansiktet kom typ närmre mig och jag fick panik. Skrek waaaah ! Och vaknade. Varje gång jag försökte somna om så var han där. Men tror jag lyckades somna om för träffade på min mamma i sovrummet där hon diskade. Hon sa att allt var ok. Och tänkte, men då är jag iaf vaken. Drömde i drömmen att jag var vaken... efter det vaknade jag och somnade om flera gånger. Var inte helt säker på om jag drömde eller inte, förens mamma knackade på och frågade om jag hade någon tvätt som behövdes tvättas... var ganska så skönt att både höra och se henne kan jag säga... :p det var verkligen en obehaglig dröm. Men ändå så är jag lite nyfiken på vad som hade hänt om jag hade typ låtit drömmen fortsätta...

Kanske låter dumt men det kändes som jag drömde någons dröm eller vad man ska säga... kan man ibland hamna oss någon annan omedvetet i sömnen ? Lyfts själen ur kroppen när man sover ? Eller är drömmar en sorts portal till andras medvetande ? Tror det kan finnas andar/spöken som gillar att retas med en medans man sover ? Man kanske borde skaffa en dreamcatcher ? :S Inte konstigt många frågor dyker upp. Drömmar är ett riktigt stort mysterium. Inte för dom här fyra drömmarna har varit bland dom hemskaste man har drömt utan dom man har känt sig som mest närvarande...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar