fredag 1 maj 2009

Bli en bit av mig

Godmorgon.
Förstår inte varför jag vaknar så tidigt nu för... jätte
drygt för nu har man en hel dag man ska ta sig genom.

Iaf, dom två filmerna igår... börjar med "Wanted" för
den var sääämst. Handlar om typisk : Nolla som inte har
något liv, hatar sitt jobb, har inga vänner, hatar sin flickvän
(han har iaf en flickvän mer än vad man kan säga om dagens
läge) Men en dag så blir han då "räddad" av den här super
snygga onaturliga hjältinnan "Fox" aka Angelina Jolie.
Dom börjar träna upp honom för den slutgiltiga uppdraget
och han blir så klart bäst av dom alla ! Förvånadsfullt.

Filmen var väldigt löjlig och barnslig. Iom han som hade
huvudrollen var väldigt löjlig och barnslig. Från att gå
från piller trillare till den här "jag vill, jag vill" personen
är ganska så overkligt med. Den enda som var hyffsat
bra i filmen var Angelina Jolie och Morgan Freeman.
Jag älskar Morgan Freeman. Så jag kan inte förstå
varför han tar såna här roller när han är så mycket
bättre... : / han verkar gilla dom här superhjält-rollerna.
Sen att se Angelina så jävla mager och tunn var en sorg
för ögat... jag gillade verkligen henne innan. Alla hennes
roller i dom flesta filmerna. Gillade hennes tuffa attityd
som hon hade. Gillade hennes typ "aura." Man kände
att hon var riktigt med i filmerna. Inte alla skådespelare
som man känner sån intense närvaro... she still got it
men hennes man måste lära henne och äta for god sake !


"Låt den rätte komma in"
En bra film är när man blir fänglsad redan från
den första sek. Man vet att den här filmen kommer
vara extrem ! Och det är filmen Låt den rätte komma in.
Så otroligt fint gjort. Och jag blev paff så bra dom unga
skådespelarna var... : ) Nog en av dom bästa svenska
filmerna som jag har sett. Och det är inga många svenska
filmer som jag gillar... Jag vet inte mer vad jag ska säga än,
se den om du inte redan har gjort det. Den får 5 av 5 bloppar !


Nu ska jag fortsätta och dricka min smoothie.
Skål och glad första maj på er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar