torsdag 7 maj 2009

T(re) ord. Trash, t-shirt & tankar.

Imorgon ska jag åka och leta efter den där hobby affären
igen. Kan inte fatta att jag gick förbi den ?? Gick hela vägen
ner på Kungsgatan, började vi nr 32-34. Men såg inte affären.
Så fall måste den verkligen ha varit mitt framför näsan på mig...

Aja, iaf så var jag fett uttråkad så rotade lite i garderoben
och hittade par jeans som jag aldrig använder. Så fram med
saxen och klipp, klipp... blir så inspirerad av alla bloggar som
gör något kreativt med sina plagg som dom är trötta på.

Experiment 1.

















Såg att jag hade två par tights vilket är ett par
för mycket... så klipp, klipp. Blev ett par "trash"
tights. Valde att bara göra tre hål.



















Vet inte riktigt vad man kan ha till dom här tightsen
men tänkte väl typ en vanlig bas t-shirt eller en oversize
tröja. Jag har iaf på min tjocka stickade tröja från Cubos
och ett skärp runt midjan från H&M. (Tröjan är i XL och
passar perfekt som en oversize tröja. Ett tips om en topp
eller dylikt inte finns kvar i din stl så skitsamma ! Ta
några stl för stort, sätt ett skärp runt midjan och kavla
upp armarna. *Da ta* Skit snyggt till ex. tights eller
jeans kjol. End of quote)

Experiment 2.

Ett par av jeansen som jag klippte sönder. (Ha
en väldigt vass sax till hands när du klipper jeans...)
Mmärkte att jag inte hade några bas t-shirts. ^^
Bara en massa med olika tryck på. Som den här.
Eminem & D12. Very tjusigt om jag får säga det själv.


















Tänkte "street/hårt" möter "natur/mjukt" med
den där rosen runt handleden. Fick en bild om en
ros som växer upp bland all betong/trottoaren.
En väldigt vanlig bild. Antar bilden repriserar "tro,
hopp och kärlek" eller bara hopp om allt hårt runt
omkring en så finns där en chans att allt blir bra.
So 90´s....

Och efter ha sett dom här bilderna så märker jag
att jag verkligen, verkligen måste sola. Fy fan så
blek man är... usch panik... få bort dom där celluliterna
hade ju inte heller varit så fel... ska gå på sån behandling
sen. Få väck det värsta...

Nu ska jag dricka te med minst 4 sockerbitar i.
Ha en fortsatt trevlig kväll. Ps : nästa vecka så ska
det fina vädret börja komma fram igen. Wuho !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar