torsdag 21 maj 2009

Hata din granne

Godmorgon.

Vaknade upp av det hemska ljudet från en elbas... trodde först jag hörde i syne... det kom från vår jävla granne ovanför oss som satt och jamade. Drog kudden över huvudet och bad ljudet att go away ! Sen tänkte jag... är det lagligt att döda sin granne ? Eller bara gå upp och hota han lite med ett hagelgevär. För vem fan spelar kl 10.00 på morgonen med basen på högsta nivå ??! Jag har ett sjukt morgonhumör. Det värsta jag vet är att bli väckt eller när jag inte har fått i mig tillräckligt med sömn. Låg i sängen och bara tänkte hur skönt det hade varit om han hade försvunnit ur mitt liv så jag hade kunnat få sova ifred...

Men fanns ju inget annat att göra än stiga upp. Så gjorde en hallonsmoothie. Sen efter jag var klar så slutad han spela. Är inte det typiskt ? Helt ärligt så vet jag inte vad våra grannar håller på med. Dom brevid mig höll på att borra som fan runt 9 snåret på kvällen. Trodde först dom skulle borra in ett tjickhål in till mig eller nått... :S det är liksom ändå en betong vägg mellan... dom ovanför oss håller på och tappar saker hela tiden ! Låter som metallmuttrar. Eller nått tyngre. *BOM* säger det. Sen spikar dom och hamrar jämnt. Jag blir fett nyfiken på vad dom håller på med. Dom får bjuda in mig på fika en dag tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar