lördag 9 maj 2009

Your frozen, when your heart's not open

Vart tog dom fina balladerna vägen... ? Dom från när man var mindre och dansade tryckare till. Idag kan jag inte komma på en riktigt bra ballad som man sitter och lyssnar om och om igen... det inte är samma känsla...

Några favoriter... kom ihåg första natten som jag övernattade hemma hos min första pojkvän. Han hade tänt ljus och satt på Celin Dion med låten My Heart Will Go On. Väldigt mysigt... : )

1. Madona - Frozen
2. Goo Goo Dolls - Iris
3. Chris Isaak - Wicked game
4. Berlin - Take my breath away
5. Leo Sayer - When I Need You
6. Roxette - It Must Have Been Love
7. Meatlof med I'd Do Anything For Love
8. Whitney Houston - Will always love you
9. Sinead O'Connor - Nothing Compares To You
10. BackstreetBoys - Ill Never Break Your Heart

Och Madona med Frozen lyssnade jag mycket på när vi gjorde slut... det höll i 5 år. Och när jag tänker tillbaka så har jag aldrig älskat någon på det sättet som med honom. Ingen har kunnat ta hans plats eller övervinna honom. Vi blev tillsammans när vi var 13 år och idag är jag 23. 10 år senare så har jag fortfarande inte hittat den där kärleken som får mig att sväva på moln. Ta mig till himmeln känslan. Det tog väldigt lång tid för mig att komma över honom... idag så ser jag honom inte på samma sätt som jag gjorde för några år sedan. Men han finns i mina tankar. Han var min första kärlek och det är svårt att få någon komma ovan det... eller hur man ska säga.

Han är den enda som jag har visat kärlek utåt. Den enda som jag har kunnat berätta hur min kärlek var. Var så enkelt att klä orden. Min kärlek till honom växte medan hans hjärta vandrade längre och längre ifrån mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar