onsdag 20 maj 2009

Mammi

Min mamma har alltid varit lite hård mot mig. Stå på dina egna ben. Stå för dina misstag. Gnäll inte. Visa dig inte svag.

Min mamma är sällan på min sida när det kommer till saker. Kan säga när man ska gå ut "ska du gå ut så där ?" Såna saker. Hon kan sin grej om mode and stöff mer än vad jag kan... om man vill ha sympati så ska man inte gå till henne. Det enda hon kan säga är "jaha" eller "det ordnar sig"

Men en sak som jag alltid minns och som fortfarande sitter i är hennes omsorg när man är sjuk... alltid när man var liten tog hon hand om en. Kom in med ett glas vinbärsaft, kände om febern hade gått upp, tittade till en.

Jag har skit ont i benen, det värker som fan. Är väl någon muskelkramp eller nått plus har killing huvudvärk. Hatar att ta alvedon och sånt men nu gör det så pass ont att jag vill bara sväpa i mig två st och sen gå och lägga mig... så knallade ut i köket och sa att jag var nog sjuk. Hon kände genast på min panna och sa att jag hade nog feber. Hennes hand kändes kallare mot min panna plus jag svettas som en gris. Ena stunden svettas jag sen i nästa vill jag bara slänga mig ur fönstret efter frisk kall luft... skit jobbigt. Var riktigt längesedan jag var sjuk...

Iaf så hade vi ingen alvedoner hemma eller ipren... så hon gjorde ordning ett kallt glas limevatten. Riktigt uppfriskande... vi skojade om att jag kanske hade fått svininfluensan... ^^ det är iaf kul att man kan skämta med mammi ibland. Hon sa även att jag definitivt inte skulle belasta kroppen med en massa mat... nähe. Jag som blev så sugen på pannkakor. :S Men jag hade nog inte fått i mig någon. Eller så hade jag bara mått illa efter jag hade ätit. Soppan var ju ingen direkt hit...

Ibland kan mammor vara bra att ha. Att bli ompysslad när man är sjuk är bland det bästa som finns. ^^ Jag blir som ett litet barn haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar