onsdag 22 april 2009

bla bla bla...

Bara jag som gillar den nya ICA reklamen... ? ^^
undrar nu hur länge dom har hållt på och hur länge
dom kan hålla på ?

Aja... usch fan vad sugen jag är på socker... muffins,
eller choklad. Gott så gott det hade varit. Vi har inga
ägg här hemma så baka kan jag glömma ju...

Imorgon. Ja, imorgon ska jag beställa en biljett, fixa
naglarna, lägga på ny manikyr, klippa mig, packa,
undrar om man kan ta med sig en låda jordgubbar
på tåget... ? Ska höra av mig till en kompis (inte för
jag tror jag hinner träffa någon medans jag är där nere)
Det löser sig sa han som sket i vasken.

Dom pratar om arbetslöshet på 4:an. Ungdomar vs.
Veteraner nä men... kan hålla med om att det finns
verkligen inga jobb ! Det gör ungdomar väldigt deprimerade.
Vi vill ju komma ut och börja arbeta, försörja oss, hitta eget,
åka på semester med sina kompisar, kunna köpa den där
lite dyrare saken bara för att, skaffa körkort, spara till
pension... finns så mycket som man måste tänka på !
Ett jobb är en sorts frihet, trygghet.

Går på den här ungdoms saken på ams. Och hon tanten
tyckte att 25 år inte är ungt. Men tydligen finns där
gott om 25:åringar som inte jobb. Alla förtjänar en
chans, kvittar ålder...

Ok att jobben inte kommer flygandes till dig. men
iaf jag blir trött på att få höra "nej tyvärr har vi redan
anställt någon men lycka till på ditt sökande !" Varenda
gång man har sökt efter ett jobb... Att resa sig upp varenda
gång efter ett nej blir jobbigt i längden. Som han killen sa
"tror vi alla behöver en spark för att komma igång men
det blir svårt att sparka på någon som redan ligger ner.
Det gör ont." Word.

Tror inte ungdomar är lata utan mer tappat hoppet
på att det finns något jobb där ute till en. Man orkar
inte. Hur kommer det sig att Sverige är det landet i
Europa som har minst jobb till ungdomar ? Eller hur
kan vi påverkas av lågkonjunkturen så mycket ?

Lågkonjunkturen kommer fortsätta i minst 2 år till...
aah... jag orkar inte tänka på det faktiskt... nu vill jag
ha socker och hata jobbet där dom inte tar sina anställda
på allvar. Fy fan säger jag bara... tack för ni förstörde mitt
självförtroende ännu mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar