onsdag 22 april 2009

Spöken.

Nyss när jag var och borstade tänderna så hörde jag röster.
Trodde först det var farsan men både han och morsan ligger
och sover. Tänkte inte mer på det. Men sen hörde jag något
tydligare... "har du sett bilen ?" - mm...

Sen en dunst... fy fan... jag skakar fortfarande... har letat
efter någon bra spök forum inne på nätet för att få tips
eller bara få höra att man inbildar sig men hittade inga !
Jag vet att vinden kan göra så det låter som röster eller
om man är trött. Men det här var typ som viskningar.
Och var skulle vinden komma från ? Inte ett fönster utan
för badrummet. Och den där dunsten... inte första gången
något sånt här händer.

När jag var runt 4-5 år vaknade jag mitt i natten av att
jag hörde någons röst ute i hallen som sa : Upp och hoppa
vi ska till tandläkaren. Jag klev ju upp och öppnade dörren.
kålsvart. Inte någon.

När jag var runt 20 år började jag alltid sova med tv på.
Hade svåra sömnproblem då men kunde lättare somna
med just tvn på. Jag hade alltid fjärkontrollen över min
kudde så jag lätt kan nå och stänga av tv utan att knuffa
ner den på golvet. En natt, då vår katt sov brevid mig, vilket
hon inte gjorde så ofta, vaknade jag av att tvn var på. Helt
plötsligt stängs den av... jag har haft min tv i över 10 år och
aldrig hade den gjort något sånt tidigare. Fortfarande inte.

Berättade det för morsan dagen efter och hon bara : Ja,
måste vara ett snällt spöke som stänger av tvn åt dig !
Sjuka är att då när vi bodde i Skåne kunde vår katt stanna
upp, ha öronen rakt upp, rå stirra rätt in i mitt rum. Precis
som hon väntade på något. Jag då brukade alltid kalla på
henne eller klappa henne försiktigt men hon brydde sig
inte. Efter ett tag så "vaknade" hon till och allt var som
vanligt...

Hänt så mycket... har vaknat upp med små riv sår på
foten, på ansiktet, på ryggen... papper som har fladdrat
utan jag har haft något fönster öppet. Och jag som ska
försöka sova ! Lycka till.

Jag vet inte vad jag ska tro... förutom på en
sak.... negativ energi... forskarna har ju forskat att
överallt så finns där energi runt omkring oss... tänk dig
långa linjer som går både vertikalt och horisontellt. Om
något hus finns just på en punkt som är negativ så kan det
hända mycket med huset. Som te.x huset faller ihop, huset
bryts ner, huset suger upp all vätska osv. Jag tror att många
slott som hade många avrättningar nere i källaren eller lämnade
deras fångar för att sen glömma dom, har enormt mycket
dålig energi. Mycket tragedi och sorg... man kan ibland känna
atmosfären när man kliver in i ett rum. Spänd, irritation, sorg,
glädje. Tror den energin/atmosfären kan "fastna."

Men sen, om det finns spöken eller andar så måste det
finnas ett liv efter detta. Vilket jag inte tror på. När man
dör så dör man. Tror om man föds på nytt. Sin själ i en
ny kropp så är det magi. Och magi finns inte. Vår värld
är den mest tråkigaste som säkert finns där ute. Jag kan
inte förklara till varför vi finns, vår mening. Men när vi
dör så that´s it. Finito. Vad är det för mening att vi ska
födda nya ungar om gamla själar ska finnas kvar ? Nytt
liv, nytt blod. Nya dörrar öppnas.

Ja och sen... klart det finns annat liv än oss. Vi kan inte
vara ensamma. Det finns ingen chans. Men vår närmaste
galax, Andromedagalaxen ligger ca 2,5 miljoner ljusår från
Vintergatan.

Ett ljusår motsvarar ungefär :
299792458*365*24*3600 meter eller 9,46 biljoner km.
Så chansen att vi ska hitta något annat liv eller att dom
ska kunna hitta oss är nog slim to none... vi är rätt så
ensamma. Eller så finns där en anledning till det...

Så där... nu håller jag på och somnar. Siffror, tröttsamt...
/ natti.

1 kommentar: