tisdag 21 april 2009

Strålande humör.

Jo faktiskt... vaknade kl 10.00 idag och stack direkt in i
duschen. Åkte sen vidare in till Centrum för att gå in till
ams. Ingen av ungdomshandläggarna var där idag men
fick prata med en annan och allt är tydligen lugnt... skönt.

Det tog bara 10 min där inne så tänkte ville inte hem redan
så åkte in till Högtorget (vilket har blivit en av mina favoriter
inne i sthlm) och köpte jordgubbar. Jag var så dum och köpte
en jävla pepsi för 20 spänn inne på pressbyrån. Om jag inte
hade det så hade jag fått med mig två lådor med jordgubbar. :p

En sak som jag måste ta upp bara är när jag väntade på
bussen gick där en tant med en barnvagn fylld med massa
påsar. Hon gick runt där och pratade i telefonen sen gick hon
förbi alla andra som stod i kön och ställde sig längst fram.
Bara ok.. sen när bussen kom så ställde hon sig framför mig !
Alla i kön bara eeeh... tanten trodde väl bussen skulle stanna
framför mig för jag stod typ längst fram i den här kön som
jag nog råkade bilda för jag satte mig ner vid en bänk... Men
det gjorde den inte utan stannade på sin normala plats som
vanligt ! Tjii fick hon jävla kärring... så jag gick och ställde
mig framför henne sen trängdes nog fler förbi henne...

Samma sak för några veckor sedan så ställde sig en
ung tjej och hennes mamma antagligen framför mig.
Med barnvagn ! Bara WTF... så gick och ställde mig lite
längre bort från dom. Varför ställer sig folk framför en ?
Rent pantande eller ?! Det är precis som, vi kan ställa oss
framför dig, vadå´ra ? Rätt kränkande faktiskt. Förutom
det lilla så var det väl inget annat som hade hänt idag...

Aa jo, på vägen hem såg jag Alex. Åh jag ville bara hoppa
ur tåget... har inte sett han sen vi slutade gå på ams... han
är så söööt... * naaaaw *

Fortfarande trött på människor. Men där finns några som
får en att le. Som hon tanten som också väntade på bussen.
Hon log så snällt. Och han som sålde jordgubbar. "2 för 30 !"
Har tyvärr bara 20 kr på mig... "Ok du får den här med"
Så tog han en jordgubbe från en annan låda och la den i
min... : ) det är sånt, såna små saker, såna viktiga små
saker som gör en glad. Så att bara att le mot någon eller
vara snäll utan någon specifik anledning kan faktiskt
rädda någons dag. Så tänk på det. Och ge fan i att ställa
er framför folk i buss/tåg kön !! ^^ Ok om du tränger
dig förbi en ställer före en liksom, men inte framför !
Det är droppen.

Nu ska jag laga mat tänkte jag. Sen äta jordgubbar.
*mums*

En bra låt med JT och Ciara. Kommer bli en sommar
plåga. : ) Justin Timberlake feat. Ciara - Love Sex Magic
[Official Music Video]



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar