söndag 12 april 2009

Självförtroende

Läste precis Kenzas inlägg om självförtroende. Det fick
mig att tänka på några av mina tjejkompisar som har,
jag vet inte... dåligt självförtroende eller dålig självrespekt
eller bara vill ha uppmärksamhet och få höra hela tiden hur
fin man är.

Har en tjejkompis som hela tiden ringer mig så fort hon ska
gå ut eller träffa någon. "Vad ska jag ha på mig ? Hur ska jag
ha håret ? Kan jag gå ut så här ?" Medans man försöker hjälpa
"henne att klä på sig" så sitter hon i andra luren och skriker, skynda
jag har inte hela dan på mig ! Välj något som jag kan ha på mig !

Jag börjar faktiskt tro att om någon säger till henne, hur fan
hon går klädd så kan hon skylla över det på mig. Eller om hon
får någon fin komplimang så säger hon "Jag vet."

Hon är en expart på att inte få skulden över nånting. Jag har
märkt det väldigt tydligt dom här senaste månaderna. Hon
dricker inte men gillar det men är rädd för att bli för full
(hon blir som ett litet barn när hon är packad) så ist försöker
hon få andra att få henne igång. Sen nästa dag... oj oj då får man
höra villka som gjorde henne såå packad och det var deras fel
att hon gjorde bort sig. Jag vet inte vad man ska kalla henne för.

Bortskämd liten skitunge ? Alltid får som hon vill ? Manupilera-
häxa ? För manupilera kan hon... i slutändan så är det alltid
mest synd om henne och jag fattar inte hur det kunde hända... :S
Man får lätt sympati för henne... jag kan inget annat än tycka
synd om henne men ibland...

Det jag försöker säga är att, jag vet hur såna folk som trycker
ner en beter sig... och hur otroligt trött jag är på såna tjejer.
Så fort dom ser en tjej som ser lite bättre ut än dom själva
eller har finare kläder än dom så är dom där och skäller och
gnäller och beklagar sig... dom är som askungens styvsystrar.
Det är väldigt sorligt det ska finnas såna människor. Det är
så sjukt att man inte kan tro det är sant...

Hur folk kan få en att börja tvivla på sig själv, såna människor
borde bli inlåsta i ett rum fullt med rosa kaniner som säger :
Jag älskar dig ! Oavbrutet. Så hoppas dom lär sig lite om sig
själva och kan acceptera vem dom är, hur dom ser ut.

För hur du än vrider och vänder på det så kommer det
alltid finnas någon snyggare än dig själv. Men det är inte
det som är det viktigaste. Det är fan din innsida ! Om du
är en bitch så syns det igenom och ingen jävel kommer tycka
synd om dig. Och det kommer alltid finnas någon som ser igenom
din falska parad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar