onsdag 8 april 2009

To me... There is only one thing I cannot give up.

Man stannade över kanske lite väl länge... : ) men vi
hade jätte kul. Sån kär tjej, verkligen.

Sitter nu här hemma och små ser på Ally Mcbeal..
Kom tänka på något som jag först inte förstod, först...

"Minnen i ens hjärta är lika viktiga som minnen i sin
kropp." Ok, vad har kroppen för minnen ? Det är väl såfall
den du älskar skulle du aldrig höja handen mot... du skulle
aldrig kunna såra den personen fysiskt... även fast du skulle
förlora alla dina hjärtans minnen så gör kanske inte kroppen
det...

Hjärtans minnen är väl då pysiskt. Dom mest värdefulla minnen.
Minnen som du har närmst om hjärtat. Jag tror äkta kärlek
behöver dom båda. Men dom är minst sagt lika viktiga...

Jag vet att mitt ex som jag var tillsammans med i 5 år
aldrig kommer få dom samma känslorna igen, för mig...
han skulle aldrig ge mig falska förhoppningar eller flirta
med mig när han kände sig ensam... dom känslorna eller
minnen är borta. Men han skulle aldrig skada mig. För
även jag inte längre har hans hjärta så kommer hans
kropp ihåg vem jag är...

Om man får en önskan men var tvungen att betala ett
pris för att balansera din önskan. Vad skulle du vara villig
att ge upp ? Om du te.x om du skulle önska att någon annan
skulle vara lycklig skulle du betala med din egen lycka ?
Om du önskade att en person förevigt skulle vara trygg
skulle du ge upp din syn, din hörsel, ditt förflutna ? Hur
mycket är en önskan värd ? Och hur mycket är du villig
att ge för en annan människa...

Mitt huvud går i hög varv just nu... därför jag inte kan
sova... "Så länge du är lycklig så är jag lycklig." Och jag
hoppas verkligen du är lycklig...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar