torsdag 9 april 2009

Liar Game

"En dag hittar du ett svart litet kuvert i din brevlåda. Du
öppnar det och läser : Här med från den stunden du rev
upp brevet och började läsa, har du gått med på att delta
i ett spel."

Har börjat läsa Liar Game. Handlar om en tjej som
motvilligt gick med på att delta i ett spel, Liar Game då´ra.
I första rundan var hon tvungen att lura sin gamle lärare
på hans en miljon för att själv inte bli skyldig Liar Game
företaget en miljon. Hela spelet går ut på att ljuga och
bedra varandra. Lita inte på nån !

Rätt svårt då för hon här tjejen är väldigt godtrogen och
ärlig. Speciellt naiv och tro så gott om människor. Hon
blir ju såklart lurad och sårad av många som hon trodde
hon kunde lita på. Hon vann över sin lärare som hade
tappat all sin tro på mänskligheten och sa att det fanns
ingen i hela världen som du kunde lita på förutom dig
själv.

I slutet gav tjejen sin lärare sin vinst så han slapp vara
skyldig dom här lurarna på en miljon yen. I motbetalning
till att han aldrig mer skulle säga att man inte kan lita på
någon.

Jag förstår både hon och hennes lärare. Jag är som henne,
godtrogen, tror det bästa om allt och alla. Tror på alla löften,
alla snälla ord... utan att veta att det är såna som hon i
boken och såna som jag som blir överkörda, varje dag.
Det är vi som är dumma i samhället.

Försöker lära mig av mina misstag och inte lita på folk
så jädrans mycket... "you´r all the same." Jag vet det nu.
Falska spel vi spelar.

Iaf. Hon tjejen i boken var lättad över att det äntligen
var slut ! Hela spelet... eller ? Det här var visst bara
början... jag är väldigt nyfiken på hur det kommer sluta.
Om hon lär sig att inte lita på andra, vara misstänksam,
bli smartare och listigare. Jag tror hon kommer ta över
hela företaget Liar Game. Rätt så uppenbart...

Nej, nu ska jag försöka tvätta mina vita skor. Massa
lerfläckar ! Jag hatar vita skor. Något som jag hatar
ännu mer är vita tygskor. Hopplöst i sånt här slim-slajm
väder...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar