onsdag 4 mars 2009

Bleach - Blekning - Vit

Ok... knäppte på tvn... var visste Tyra Banks eller vad
hon heter, show ? handlade om svarta kvinnor som blekte
sig... en av kvinnorna blekte sin ena son... " aah är ni redo
att bleka er nu ? Du där behöver en speciell omgång " så
pekrar hon på mitten sonen... hon kanske hade fått en
slint i huvudet eftersom hennes mamma blekte henne
när hon var bara 5 år... Jag satt där med hakan nere...
What the f@%k liksom... Visste inte om jag skulle skratta
eller gråta...

Jag förstår att " dagens samhälle " är som det är, väldigt
tufft och utseendefixerat. Kanske speciellt i USA. Vad
vet jag... själv har jag blivit mobbad för mitt ursprung
och får höra ständigt kommentarer varje dag. Men om
man ska jämnföra bad and good så har jag fått fler
komplimanger än förolämpningar. Om jag inte hade
fått det så hade jag nog ja...

Jag har fortfarande väldigt dåligt självförtroende... om det
finns nivåer under botten så nånstans där ligger jag... men
vad ska man göra ? Om någon säger att du är söt så ta åt
dig. Älska dig själv ! :D Jag vet det låter klyschigt kanske.
Men du är född på ett speciellt sätt... Du är unik. Folk som
inte kan se det eller klankar ner på dig är vilsna människor
som inte vet mycket, om dom själva eller om andra.

[ Jag kan tacka mina vänner ♥ som säger hela tiden fina
saker till en... och jag vet att jag inte är den enda som
kämpar med dåligt självförtroende... hell no... ]

Men det ska ju inte va så... Sätta folk i olika fack. Du ser ut
på ett visst sätt därför är du mindre värd. Kom igen... Vi
lever på 2000-talet inte 1800-talet där vissa kontinenter
inte ens hade sett någon annan som hade en annan hudfärg.
Vi vet mer nu. Vi är mer allmänutbildad. Vi är inte korkade !
Det handlar inte om dig eller mig. Tyvärr har vi bara en
planet som är väldigt liten. Vi får göra det bästa utav det.

Allt handlar om att komma överens. Vare sig det är
om din familj, vänner, din pojkvän/flickvän, din granne !
Det är Vi nu. Så ta varandra i händerna och sjung ! :p
Gör vad fan som helst... men sluta tryck ner varandra.
Ok... nu hör jag låten " I Believe I can Fly "
här i bakgrunden.

Jag vet inte vart jag vill komma med det här inlägget.
Mer än att jag blir arg när jag ser hur långt folk kan
gå för att, vad ska man säga... rätta sig efter alla andra ?
Samhället syn ? Hur folk kan vara så jävla elaka mot
varandra. Hur man kan säga något som verkligen
är hårdare än slag. Och hur man bara kan vifta bort
det som, tss bara ord... bara ord.

Men vi kanske är på väg mot rätt riktning ?
Homosexulla får äntligen rätt att gifta sig.
USA har fått sin första svarta president.
Aa that´s it... går jävligt sakta... sakta
men säkert...

Som Arnold en gång sa :
”Jag tycker att gayäktenskap ska vara en sak
mellan en man och en kvinna” - No comments.



/ Peace, Love´n Respect ya´ll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar