måndag 23 mars 2009

Om, if, tänk...

Om jag hade ett jobb :
Hade jag sökt efter en lägenhet. Skiter i hur dåligt
skick den är. Jag måste flytta. Jag vill ha något som
jag kan kalla för mitt... jag vill ha mer privatliv. Jag
vill kunna gå ut och handla mat, ta hand om räkningar,
tvätta, fixa mitt eget hem på mitt eget sätt.

Jag vill kunna fixa ett jävla akvarium ! Jag vill ta en
nattmacka eller 5 utan att morsan ska gå runt och
sucka... jag vill ha min egen post för mig själv utan
att den ska försvinna i ett par dagar...

Att ha dagliga rutiner. Fasta tidpunkter när man
går och lägger sig... inte ena dagen är det 23.00 sen
nästa är det 01.00... jag vill kunna laga normal mat...
inte äta någon jävla GI-mat...

Om jag hade haft ett jobb, hade jag börjat spara till
en resa... Japan eller Egypten. Kanske Thailand...
jag är så redo för att hoppa ut ur fågelboet och
börja flaxa med mina vingar. Never to look back.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar