tisdag 17 mars 2009

Lost

Har missat en hel säsong av Lost. Först tänkte jag
inte se på det men fastnade så klart ! Något jag
dock undrar är, när dog Clair och var är Jin ?

Sökte lite på Clair när hon försvann men ingen
tycks riktigt veta heller. Hon var redan död när
dom krashade på ön. Hon dog inne på Jacob´s cabin ?

Iaf har Kate nu tagit hand om hennes son Aauron.
Vilket betyder att Clair inte kunde ha dött när dom
krashade.

Aja. För att komma till saken så fastnade jag totalt !
Nu äntligen händer det saker ! Lock är död men ändå
inte. Dom har kommit fram till att hela ön är en stor
flytande-rörande-tidsmaskin som är nu lite koko...
det kan förklarar "Black Dimond" aka den stora båten
som plötsligt bara fanns i mitten av en djungel. Ben
är lika creepy som vanligt och även nu förstår man
inte om han är god eller ond eller vad hans syfte är.
Den här lilla ynkliga människan är nog ren rutten
demon... men hela Lost går ut på twistar som vi aldrig
kunde förespå.

Men jag börjar tro att allt vi redan har sett, har hänt.
Det är inte förens nu som man ser in i nuet. Som när
Desmond vaknade upp och sa till Pen, det var ett minne.
Sen 3 år tillbaka ! Aha. Det var därför det stod "3 years
later." Men något jag inte förstår är, var dom på ön i 3
år eller 108 dagar ? O_o.

Och när rödtoppen började blöda näsblod. Man såg på
Daniel Faraday att han hade läst om det i sin bok eller
kom på något. Vad återstår och se. Men jag vill veta nu !
Jag vet att man kan börja blöda näsblod under för högt
tryck eller för lågt, stress. Men vad fick Daniel att komma
fram till hur han skulle lyckas få ut Desmond ? Kan inte
ha med för högt tryck att göra...

Det kändes lite skumt när Daniel såg Desmond. Precis
som han inte kommer berätta deras möte för Sawyer...

Daniel sa hela tiden : man kan inte ändra det som har
hänt. Men Daniel var inte med när Sawyer först mötte
Desmond. Så hur kunde Daniel inplantera ett minne i
Desmond ? Ljög han för Sawyer ? För Desmond var
väl medveten om att "någon" bankade på dörren i
20 min. Daniel måste ha kommit på hur man kan
ändra det som en gång har hänt.

Ön kan iaf ta tillbaka dom som en gång har dött.
Men jag tror inte Bone och dom kommer tillbaka.
Aja... Lost är fan fortfarande lika spännande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar