måndag 16 mars 2009

Blubb, blubb

Hej !

Jag tror jag äntligen har lyckats övertala morsan om
att skaffa fiskar. : ) Enda sen jag var lite har jag velat
ha ett akvarium fullt med färgglada fiskar... vet inte,
men alltid se på hur dom simmar runt är avslappnande...

"Stimulerande" är det. Hobby. Sökte upp lite. Fiskar för
nybörjare. Nybörjar akvarium. Hihi. Låter kul... Skaffa vit
sand. Massa gröna växter. En liten grotta. Man ska först
skaffa ett akvarium och sen hälla i kranvatten. Men ! Man
ska låta det stå orört i ett par dagar. Helst i en hel vecka.
Alltså inga fiskar i det nya akvariumet förens drygt en
vecka. Rent kranvatten kan ta kål på dom stackarna...
Ren kallsup. En pump är ett måste.

Tänk bara på "Hitta Nemo" i slutet när dom sabbade
deras pump hur det såg ut... Inte nice.

Nu när jag har lyckats övertala morsan vågar jag
inte riktigt säga vad för sorts fiskar jag vill ha. Tog
fan nästan 20 år att övertala henne. En chock i taget.
Ville egentligen ha en liten ökenmus men första gången
jag sa att jag ville ha en höll morsan på att dö fan...

Plus tror inte den hade fått vara ifred för Josefine,
aka the cat... fiskar är liksom... plus där är vatten
som skyddar dom. Men om man skaffar små mini
pirayor eller mini hajar så kanske dom nafsar lite
på hennes tass om nu den skulle råka hamna i tanken...
kanske hon lär sig en läxa.

Såg par hel vita pirayor ! Och mini hajar. Fy fan.
Ascoola... Kände en som hade pirayor. Han hade en
burk med klister ovan för sitt akvarium. Ja, resten
behöver jag nog inte fylla i...

Nu ska jag äta är vrålhungri.
/ Ciao.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar