lördag 7 mars 2009

Film kväll

Med mig själv... finns ju en videoaffär bara 3 min från mig...
först ville jag inte gå in för tänkte som vanligt kommer det
säkert vara en massa folk som glor ut en... men sen så, nä
skit samma dom får glo hur mycket dom vill...

Öppnade dörren. Och vips. Alla rå glodde på en... Först
blev alla helt knäpptysta sen fortsatte dom och prata
om sitt... videoaffären var ju pytte liten så alla skulle ju
stå där jag stod... jag hatar när folk ställer sig så nära en
och liksom precis som, vem tror du att du är ? Eller jag
är större än dig. Känns nästan precis så...

Så klart när den första gruppen gick ut så fick man höra
en sån fin kommentar... vadå ? Jag kläcker väl för fan
inte ut hula hula eller fan vad det luktar curry och
instängt... nu ska jag inte ta i för det är förnedrande
och " not cool ". Jag blir så jävla förbannad bara...
Men herregud. Vad är det för fel på människor ??
Alla är så jävla åh, färgblinda eller tvärtom färgglada.
Ser allt i färger och sätter dom i olika grupper...
Blanda inte svart med vitt... Eller gult med brunt.
Vad fan....

När den sista personen gick ut så glodde hon så klart
surt på mig med... jaja whatever dig hade jag kunnat
slå ner på en sek...

Allt detta hände liksom på 5 min... så tänkte jaja
då är väl han i kassan lika sur mot mig... men han
var hur snäll och rolig som helst... han bara : Tja
läget ? - jo trött... Så sa han, ja det syns på dig !
Varför du trött ? Festat mycket ?

Sen små pratade vi, han håller visst koll på sina
kunder för han sa, första gången du är här, ja ?
Vi har mycket. Internet café, telefon, hyr film.

Hyrde 2 filmer för 40 spänn ! Nere i skåne prösade
man en film för 35 spänn... dom kanske inte är dom
allra nyaste här uppe men ändå... Efter man skulle
gå så sa han : var inte trött eller utmattat ! Du mycket
snäll tjej jag ser ! Du är välkommen tillbaka.

Jag kanske är jävligt reserverad när jag går in i såna
affärer eller vilken affär som helst... men det är inte
konstigt... jag blir bara så glad och paff när folk ser
att man är trött på allt. Och inte tänker oh shit sicken
bitch ellr nått....

När folk ler så ler jag tillbaka... jag känner av när
spänningen i luften stiger... menar rasism eller
kalla det för vad ni vill kan ni göra så jag inte
hör eller ser... men att förnedra någon rakt
framför en och sen springer iväg som en råtta
är bara... what the f@%k liksom... Om det inte
är ok att förnedra dig vad får dig att tro det är
ok att göra det mot andra ? Behandla andra så
som du själv vill bli behandlad.

( Ren karma messigt hade jag bara skrikit något tillbaka
till hon tjejen i affären... Något riktigt som hon hade
tagit till sig... Så fatta det är inte ok. När ska folk
fatta att det inte är ok att såra andra ? ) Vill bara
skrika. Sluta. Bara sluta.

Nu ska jag iaf se på film. Intellyktets Labyrint.
Verkar lite stuck som The Cube. Sen ska jag se
Deadbirds. Skräckfilm. B-film. Men whatever.
Oftast är b-skräckfilmerna bättre än dom som
går på bio.

Saknar chips men det få funka med soppa ist ^^
/ Fira lördagen för mig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar